Modlitwa do Świętej Rany Ramienia Chrystusa

 


Modlitwa do Świętej Rany Ramienia Chrystusa 

O Najukochańszy Jezu Mój , Ty najcichszy Baranku Boży ,
ja , biedny grzesznik , pozdrawiam i czczę tę Ranę Twą 
Najświętszą , która Ci sprawiała ból bardzo dotkliwy,
gdy niosłeś krzyż ciężki na Swym Ramieniu - ból cięższy
i dotkliwszy niż inne Rany na Twym Świętym Ciele.
Uwielbiam Cię , oddaję cześć i pokłon z głębi serca . 
Dziękuję Ci za tę najgłębszą i najdotkliwszą Ranę Twego
Ramienia. Pokornie proszę , abyś dla tej srogiej boleści
Twojej, którą wskutek tej Rany cierpiałeś, i w Imię Krzyża
Twego ciężkiego , któryś na tej Ranie Świętej dźwigał,
ulitować się raczył nade mną , nędznym grzesznikiem,
darował mi wszystkie grzechy i sprawił , abym wstępując
w Twoje krwawe ślady , doszedł do szczęśliwości wiecznej.
Amen.
           3 razy Ojcze nasz..., 3 razy Zdrowaś Maryjo...

Tajemnicę nieznanej i bolesnej Rany Świętego Ramienia
objawił Pan Jezus Św. Bernardowi w takich słowach:
Miałem ranę na ramieniu , spowodowaną dźwiganiem 
krzyża , na trzy palce głęboką , w której widniały trzy 
odkryte kości. Sprawiła Mi ona większe cierpienie i ból,
aniżeli wszystkie inne.Ludzie mało o Niej myślą , dlatego
jest nieznana , lecz ty staraj się objawić ją wszystkim 
chrześcijanom całego świata.
Wiedz , że o jakąkolwiek łaskę prosić Mnie będą
przez Tę właśnie Ranę , udzielę jej.
I wszystkim , którzy z miłości do tej Rany uczczą Mnie 
odmówieniem codziennie trzech Ojcze nasz i trzech 
Zdrowaś Maryjo, daruję grzechy powszednie, ich grzechów
ciężkich już więcej pamiętać nie będę i nie umrą nagłą śmiercią,
a w chwili konania nawiedzi ich Najświętsza Dziewica 
i uzyskają łaskę i zmiłowanie Moje.
Papież Eugeniusz III na prośbę Św. Bernarda udzielił odpustu
tym, którzy tę świętą modlitwę odmawiają .